1. Leveringsmetoder

Varer sendes via registrerte transporttjenester og leveres til oppgitt adresse, hentepunkt eller postkasse, avhengig av valgt fraktalternativ ved bestilling.

2. Leveringstid

Estimert leveringstid avhenger av leveringsmetode og mottakerens adresse. Normal leveringstid er mellom 2–7 virkedager. Ved forsinkelser vil kjøper informeres så snart som mulig.

3. Fraktkostnader

Fraktkostnader beregnes ved utsjekk og vises tydelig før betaling. Eventuelle avgifter (f.eks. toll eller moms ved spesielle forsendelser) kan komme i tillegg.

4. Skader under frakt

Dersom produktet er skadet ved mottak, må dette meldes umiddelbart. Det anbefales å dokumentere skaden med bilder og kontakte kundeservice.


Retur- og angrerett

1. Angrerett

Forbrukere har rett til å angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Angrefristen er 14 dager fra dagen varen mottas.

For å benytte angreretten må kunden gi tydelig beskjed innen fristen. Varen skal returneres i samme stand som den ble mottatt, og kunden står selv for returkostnader med mindre annet er avtalt.

2. Unntak fra angrerett

Angreretten gjelder ikke for:

  • Produkter som forringes raskt (f.eks. ferskvarer)
  • Forseglede varer der forseglingen er brutt (f.eks. hygieneartikler)
  • Tilpassede eller spesialbestilte varer

3. Returprosess

For å returnere en vare, kontakt kundeservice for instruksjoner. Kunden er ansvarlig for at varen sendes tilbake forsvarlig emballert og med sporbar forsendelse. Returer uten forhåndsvarsel kan bli avvist.

4. Refusjon

Når returen er mottatt og kontrollert, behandles refusjon normalt innen 5–14 virkedager. Refusjon skjer til samme betalingsmetode som ble benyttet ved kjøpet.

5. Reklamasjon

Dersom det foreligger en feil eller mangel ved varen, gjelder forbrukerkjøpslovens regler om reklamasjon. Kunden har rett til å klage innen rimelig tid, og senest 2 år (5 år for produkter med lengre forventet levetid) etter kjøpsdato.